Social | Alledaagse momenten die jouw bedrijf kunnen versterken

Vanaf het moment dat de wekker gaat, begint men tegenwoordig al met het delen van hun dag op social media. Met de huidige technologie komen sociale contacten nog vaker bij elkaar dan voorheen. Uw bedrijf kan hiervan profiteren door de doelgroep te benaderen op bijzondere momenten zoals feestdagen en evenementen, speciale momenten of dagelijkse routines voor meer bekendheid en betrokkenheid.

De dagelijkse routine
Over de hele wereld beginnen de meeste mensen hun dag met een kop koffie. En wanneer men een kop koffie in de ene hand heeft, hebben ze de smartphone in de ander. Dit heeft ervoor gezorgd dat #coffee een van meest populaire hashtags is op Instagram en conversaties over koffie vinden door het hele jaar plaats op social media. Voor bedrijven die zich in de koffiebranche bevinden, is het dus tijd om één keer per dag deze kans te benutten om meer bekendheid te genereren.

Mobiel geniet van de overwinning
Uit een onderzoek van Facebook is gebleken dat men tegenwoordig nog eerder hun timeline checkt dan aan de ontbijttafel zit. Hiermee passeert de smartphone de televisie, de tablet, desktop of laptop. Of men nu bezig is met hardlopen of de kinderen naar school te brengen, vrijwel iedereen kijkt met regelmaat om zijn of haar smartphone om te zien wat er speelt bij hun connecties op social media.

Een voorbeeld van hoe bedrijven hierop in kunnen spelen is doormiddel van een kort filmpje van 15 of 30 seconden op Instagram Stories om hun doelgroep te bereiken. Voor McDonalds heeft dit meerdere malen geleid tot een verdubbeling in de in-store sales van McCafé Drinks.

Maak beslissingen makkelijker
Een traditionele ontbijtsessie, lunch of diner heeft een nieuwe dimensie gekregen omdat mensen het leuk vinden om foto’s te plaatsen over het uiteten gaan. Familie en vrienden gebruiken WhatsApp of Facebook Messenger om met elkaar te overleggen waar ze gaan eten en wat ze gaan eten.

Gemak is de drijfveer achter de keuze die men maakt. Hou dit dus goed in gedachten bij het maken van de volgende communicatieplanning!

Creëer jouw eigen community
Om meer te weten te komen over de wensen en behoeften van jouw doelgroep, is een Facebook-community over jouw product een prachtig middel. Maak een groep aan waar men bepaalde vraagstukken en bijzondere momenten kan delen. Meer dan 5.000 leden kunnen zich bij deze groep aansluiten en deze hebben allemaal interesse in jouw product. Bovendien laat jij zien dat jij om jouw doelgroep geeft en bereid bent om naar ze te luisteren.

Maak van elk moment een kans
Met deze nieuwe ontwikkelingen zitten we niet meer vast aan het feit dat we een reclame om half 8 moeten uitzenden omdat dan de meeste mensen voor de televisie gaan zitten. Elk moment is een kans om te communiceren. De meerderheid heeft de smartphone bij zich terwijl hij televisie aan het kijken is. Sterker nog: als de reclame voorbij komt, besluiten we allemaal om te kijken naar onze tijdlijn op Facebook, berichten op WhatsApp of onze feed op Instagram.

Waar wacht jij nog op in dit digitale tijdperk? Laat het ons dan weten!
Béyonit helpt bedrijven en merken om kansen in de online marketing voor hun product te gaan benutten. Samen met jou kijkt Béyonit naar jouw bedrijfsstrategie en bepaalt aan de hand daarvan een passende online marketingstrategie. De manier van benadering via de verschillende middelen en kanalen is bepalend voor de mate van conversie en daar helpen we u graag bij! Geïnteresseerd? Bezoek dan de website: www.beyonit.nl en neem contact op!