Ondernemers over de BCDN


Doelstelling was het opdoen van nieuwe contacten en het verhogen van de naamsbekendheid.


De Business Contact Dagen Noord (BCDN) in het WTC Expo Leeuwarden worden steeds volwassener.  Inmiddels is het tweedaagse event ‘hét zakelijk platform van het Noorden dat draait om netwerken, kennis delen en verbindingen leggen’. Voor 2020 staat het netwerk-evenement op 24 en 25 maart in de agenda. Hoe hebben deelnemende ondernemers de beurs ervaren? Een kort rondje langs de velden.

Naam: Raymond Diederiks
Bedrijf: Optimize Document Solutions
Functie: Eigenaar
Geboortedatum: 10-09-1976
Geboorteplaats: Haarlem
Hobby’s: Tennis, Reizen, Darten, koken, mijn werk/ bedrijf en mijn gezin

Wie zijn jullie en wat is jullie onderscheidend vermogen?
Wij zijn Optimize Document Solutions en wij bieden bedrijven volledige ontzorging op het gebied van document verwerking. Kortom, alles wat te maken heeft met printen, kopiëren en scannen. Wij bieden afdruksystemen in alle soorten en maten en zijn een full service organisatie, wat wil zeggen dat wij het gehele proces van levering, installatie en het onderhoud voor onze rekening nemen. Dit zorgt ervoor dat bedrijven efficiënter en voordeliger kunnen werken. Ons onderscheidend vermogen is onze kennis van 18 jaar in deze markt en daarop aansluitend het meedenkend vermogen, om zo tot echt maatwerk te komen.

Met welk doel hebben jullie deelgenomen aan de BCDN en is dit behaald?
Doelstelling was het opdoen van nieuwe contacten en het verhogen van de naamsbekendheid. Nieuwe contacten zijn zeer zeker opgedaan en het punt aangaande de naamsbekendheid is zeer moeilijk meetbaar, maar we hebben het na de beurs zeker niet rustiger gekregen…

Wat is jullie algehele ervaring over de BCDN?
BCDN 2019 was prachtig opgezet, minpuntje wat ons betreft is dat alles zich veel afspeelde rondom de pleinen en de grote organisaties, terwijl dit evenement juist heel goed kan werken voor kleine tot middelgrote ondernemers en dat vonden wij ietwat tegenvallen.

Wat is het pluspunt van de BCDN?
BCDN geeft een podium voor bedrijven om zich te presenteren, waar bedrijven normaliter op zoek gaan naar nieuwe relaties, komen ze hier naar “jou” toe. Wel hebben wij het gevoel dat het nog steeds heel veel “ons kent ons” was met andere woorden dat bekenden met elkaar praten en dat het nog veel succesvoller gemaakt kan worden. Persoonlijk denken wij dat de woorden ontmoeten, interesse, kennisoverdracht en verbinden hierbij een grote rol zouden kunnen spelen.

Wat vind je het mooiste aan je vak?
Het mooiste aan ons vak is dat we werkelijk met iedere ondernemer of organisatie in gesprek kunnen gaan end at we werkelijk iedere organisatie iets te bieden hebben, is het niet paperless office, meer digitaal verwerken, betere kwaliteit van afdrukken of simpelweg een enorme kostenbesparing, elke organisatie is anders en wij kunnen daar op inspelen. Dat maakt geen dage, ontmoeting, gesprek of oplossing hetzelfde!