Business Contact Dagen Noord

‘Je moet er bij zijn, anders mis je iets’

Netwerkevenement Business Contact Dagen Noord (BCDN) blijkt ieder jaar weer een succes voor ondernemers uit het noorden. Dat succes komt alleen niet vanzelf. Met een nieuwe huisstijl en de introductie van een aantal noviteiten stomen beursmanager Anouk Kuperus en projectmanager Eva Hoebe de BCDN klaar voor de toekomst.

Als ondernemer moet je erbij zijn; de BCDN. Dat was zo en dat blijft zo. Maar de organisatie zit verre van stil. In aanloop naar de volgende editie op 19 en 20 maart 2019 staan er een aantal veranderingen op stapel. Een nieuwe frisse huisstijl en een ander logo springen meteen in het oog. Hoebe: “Eigenlijk is het compleet anders ten opzichte van wat er was. Gebaseerd op de hoofdtinten zwart, wit en geel ligt er nu een heel duidelijk, krachtig en professioneel ontwerp. We komen daarmee tegemoet aan de wensen van onze exposanten. We merken dat de nieuwe stijl erg wordt gewaardeerd. In gesprek met deelnemers blijken ze enthousiast over de kant die we met de beurs op willen.”

Kuperus is als beursmanager al langer verbonden aan WTC Expo. Met veel succes organiseert ze beurzen als Vrouw!, Boot Holland en sinds kort ook de BCDN. Hoebe heeft als projectmanager al voor meerdere opdrachtgevers als Unilever, L’Oréal en Ziggo gewerkt. Sinds november is ze als projectmanager aan de BCDN verbonden. En ze hebben grote plannen. Kuperus: “De BCDN is meer dan die twee dagen in maart. We willen uitgroeien tot hét zakelijke platform van Noord-Nederland. Om dat voor elkaar te krijgen, starten we een meerjarig traject. Een mooie uitdaging. Het betekent in ieder geval dat we het hele jaar door zichtbaar willen zijn. Bijvoorbeeld door het organiseren van seminars voor ondernemers in het noorden. Het eerste seminar organiseren we begin oktober in de vorm van een netwerkmoment met twee sprekers, de presentatie van onze plannen en een mogelijkheid tot netwerken onder genot van een hapje en drankje. Ook online en op social media zullen we ons meer laten zien. We gaan artikelen plaatsen over actuele onderwerpen. Zoals laatst de AVG-wetgeving een belangrijk item was, zo willen we een belangrijke informatiebron worden als het gaat om vergelijkbare onderwerpen die voor ondernemers van belang zijn.”

BCDN app
“Daarnaast is ook de introductie van een netwerk app een belangrijke stap”, vult Hoebe aan. “Daarmee kunnen bezoekers op voorhand al contact leggen met exposanten en afspraken inplannen. Exposanten hebben met de app daarom meer baat bij een vroege inschrijving. We gaan dit alles op poten zetten in samenwerking met onze partners. We zijn met een aantal hele leuke partijen in gesprek, maar moeten het nog verder concretiseren voor we die kunnen benoemen. Okkinga Communicatie is in ieder geval één van de partners. Zij zijn ook verantwoordelijk voor het ontwerp van de nieuwe huisstijl en het logo.”

Er vielen Kuperus en Hoebe de laatste editie van de BCDN een aantal zaken op die ze graag wilden verbeteren. Om te kijken of dit werd gedeeld door deelnemers en bezoekers van de beurs kwam er een serieuze evaluatie. “De punten die ons opvielen, kwamen ook vanuit de evaluatie sterk naar voren”, geeft Hoebe aan. “Voor ons een bevestiging om verder te professionaliseren. We komen met een duidelijke visie naar de toekomst waarbij de nadruk ligt op netwerken en zakendoen. Ook met de toevoeging van innovaties en technologie maken we een goede stap. Naast de netwerk app bieden we virtuele kiosken en hologrammen om de interactie vanuit de stands met het publiek te vergroten. We zien soms dat deelnemers presentaties laten zien via de mobiele telefoon. Het spreekt veel meer aan als je een hologram hebt met het bedrijfslogo en een kiosk waar beelden kunnen worden afgespeeld. Hoe mooi is het dat je je als bedrijf op deze manier kunt presenteren voor een publiek van 13.500 mensen. In het noorden vind je geen andere mogelijkheid om dat te doen. We willen er veel meer naartoe om op die manier interactie met het publiek te creëren.”

Advies
“En daarin willen we ook een adviesfunctie oppakken”, voegt Kuperus toe. “Dat we goed duidelijk maken wat voor mogelijkheden exposanten met hun stands hebben en met onze partners betaalbare mogelijkheden bieden voor het aankleden van de stand waardoor deelnemers meer uit hun deelname kunnen halen. We blijven de beurs jaarlijks vernieuwen zodat het voor ondernemers aantrekkelijk is om mee te doen. Als ondernemer uit het noorden moet je gewoon op de BCDN staan, anders mis je iets.”