Ondernemers over de BCDN
Laagdrempelig, efficiënt en innovatief

 

De Business Contact Dagen Noord (BCDN) in het WTC Expo Leeuwarden worden steeds volwassener.  Inmiddels is het tweedaagse event naar eigen zeggen ‘hét zakelijk platform van het Noorden dat draait om netwerken, kennis delen en verbindingen leggen’. Voor 2019 staat het netwerk-evenement op 19 en 20 maart in de agenda. Hoe ervaren deelnemende ondernemers de beurs. Wat zijn hun plannen en waar kijken ze naar uit? Een kort rondje langs de velden.

Naam: Menno Brandsma
Bedrijf: Brandsma Koffie (onder andere)
Functie: Eigenaar van verschillende koffiebedrijven
Geboortedatum: 14-11-1969
Geboorteplaats: Bolsward
Hobbys’: Racefietsen en werken
www.brandsmakoffie.nl
www.topBrewer.nl

‘Laten zien dat we springlevend zijn’


Menno, mening ondernemer kent Brandsma koffie wel, van evenementen, of horeca. Waar onderscheiden jullie je in?
Brandsma Koffie levert koffie, thee, apparatuur en service en bestaat 125 jaar. Wij leveren aan de horeca, met alles wat daarbij kom kijken. Maar ook hebben wij hele grote innovatieve bedrijven als klant en eigenlijk alles wat daar dan weer tussenin zit.

Wat is jullie ambitie met de BCDN 2019?
Wij willen ons op de BCDN op drie locaties presenteren: met onze prachtige nieuwe Pelican Rouge stand, met onze TopBrewerop het innovatieplein en met ons kantoorconcept in de mobiele office. De boodschap is dat wij al 125 jaar bestaan-4 generaties- maar nog altijd innovatief en springlevend zijn. Wat dat dat TopBrewer betreft: kijk maar eens op www.topbrewer.nl wat dat is.

Wat vind jij een pluspunt van de BCDN?
Dat het dichtbij is en laagdrempelig. Dat spreekt mij aan.

Waar mag eventueel nog aan gewerkt worden?
Verjongen en vernieuwen is altijd belangrijk, voor bijna iedere branche. Daar werkt de BCDN gelukkig ook aan.  Je moet de jeugd aan laten sluiten, je moet beleving bieden en anders durven zijn. Mooie voorbeelden kun je in het buitenland zien. Vooral koffie is hip en als je dan op events komt als het Amsterdam of Londen Coffee Festival dan zie je toch dat dit events zijn waar de energie vanaf spat.

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?
Dat iedere dag weer nieuwe kansen en uitdagingen biedt en dat ik mag werken met een geweldig natuurproduct.